Mixed feelings - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Sjon Stellinga - WaarBenJij.nu Mixed feelings - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Sjon Stellinga - WaarBenJij.nu

Mixed feelings

Door: Sjon

Blijf op de hoogte en volg Sjon

06 Juni 2024 | Hongarije, Boedapest

Tsja, natuurlijk zijn de gevoelens gemengd. Dat gaat zo als je een knoop doorhakt. Het is niet dat het ene alternatief alleen maar voordelen heeft en het andere uitsluitend nadelen. Integendeel, het was een dubbeltje op z’n kant. En ik vraag me eigenlijk voortdurend af wat er gebeurd zou zijn als het op weg naar Györ niet zo verrekte koud en nat zou zijn geweest, ik niet over zo’n rotweg met veel langsrazend vrachtverkeer had moeten fietsen, ik geen ruzie had gekregen met die (nota bene achteruit rijdende) automobilist die me op twee centimeter na miste. Wat als eergisterochtend was geweest zoals gisterochtend. Want gisterochtend fietste ik in het zonnetje, minstens dertig kilometer lang vergezeld door een gepensioneerde Hongaarse politieman. Al fietsend voerden we met de paar woorden Duits die we gemeenschappelijk hadden een genoeglijk gesprek over veiligheid, al dan niet misplaatst patriotisme en de toekomstmogelijkheden van hen die na ons kwamen. En inderdaad, alle kans dat als ik toen had moeten beslissen er iets anders uitgekomen zou zijn.

Maar goed, de knoop is doorgehakt, nu niet langer miezemauzen. Ik heb in precies veertien dagen 1870 kilometer gefietst, een gemiddelde van ruim 130 per dag. Alleszins redelijk, maar daarbij moet wel worden aangetekend dat ik tussen Groningen en Boedapest geen berg ben tegengekomen. Als dat later wel het geval was geweest zou het gemiddelde natuurlijk omlaag zijn gegaan. Desalniettemin, het ging vrij goed, ook met m’n fiets en met mijn gezondheid. (Bijna jammer dat ik niet iets of iemand de schuld kan geven.) Nu maar ‘ns zien hoe mijn fiets en ik weer thuiskomen, er zijn veel treinen hier in Boedapest en in één van die treinen is vast wel een plaatsje voor ons. Vandaag ga ik op onderzoek uit. Een onderzoek waarmee ik de rest van de wereld niet hoef te vermoeien, dus dit was het voorlopig. Bonn, Boedapest of Bosporus was de naam van het project. Het is Boedapest geworden…

P.S.Op twintig juli vertrek ik vanuit Groningen naar de Middellandse Zee. Met de fiets. Misschien laat ik tegen die tijd wel weer ‘ns wat van me horen.


  • 06 Juni 2024 - 11:25

    Sjettie :

    [e-1f4aa]


  • 06 Juni 2024 - 11:44

    Ruud :

    Jammer Sjon. Ik denk een verstandige beslissing.

    Je kunt natuurlijk nog genieten van het mooie weer en op een leuke manier terug fietsen naar Wenen.

    Het vervoer naar Nederland is dan waarschijnlijk ook eenvoudiger.


  • 10 Juni 2024 - 13:32

    Hennie Annema:

    Sjon, een verstandig besluit en dat weet je vast zelf onderhand ook. Op de muziekschool zijn we blij dat je binnenkort terug bent. En spijt? je weet wat dat is toch? Spijt is verstand dat te laat komt. Dus nogmaals VERSTANDIG

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hongarije, Boedapest

Sjon

Gepensioneerd zomerfietser.

Actief sinds 23 Mei 2022
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 9330

Voorgaande reizen:

22 Mei 2024 - 22 Mei 2024

Bonn, Boedapest of Bosporus

21 Juli 2023 - 15 Augustus 2023

De oude mannen fietsen weer...

08 Juni 2022 - 17 Juli 2022

Van Nieuwklap naar Santiago en Finisterre

Landen bezocht: